Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2010

Ημερίδα με θέμα τα εκπαιδευτικά ηλεκτρονικά παιχνίδια στα Γιάννινα

Ημερίδα με θέμα τα εκπαιδευτικά ηλεκτρονικά παιχνίδια στα Γιάννινα

Υπό την αιγίδα της Περιφέρεια Ηπείρου

paidaki_ypologistis_5.3.08

Ημερίδα στα πλαίσια του προγράμματος "South East Europe LUDUS" πραγματοποιεί στα Ιωάννινα το Κέντρο Επιχείρησης & Καινοτομίας Ηπείρου ( BIC ΗΠΕΙΡΟΥ) υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Ηπείρου. Στόχος της ημερίδας είναι η ενημέρωση υλοποίησης του έργου:
«Ευρωπαϊκό Δίκτυο για την Διάχυση και την Μεταφορά Τεχνογνωσίας στον Καινοτόμο Τομέα των Ηλεκτρονικών Εκπαιδευτικών Παιγνίων».

Οι εργασίες της ημερίδας θα διεξαχθούν τη Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου από τις 10.00 π.μ. στο «ΦΡΟΝΤΖΟΥ ΠΟΛΙΤΕΙΑ», σύμφωνα με το ακόλουθο πρόγραμμα:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ

09:30 - 10:00

Άφιξη συμμετεχόντων / Καφές

Εγγραφή συμμετεχόντων

10:00- 10:15

Έναρξη Ημερίδας & Χαιρετισμοί



● κα. Δήμητρα Γεωργακοπούλου - Μπάστα

Γενική Γραμματέας Περιφέρειας Ηπείρου.

● κ. Δημήτριος Μπαράτσας

Πρόεδρος Επιμελητηρίου

Ιωαννίνων , BIC Ηπείρου.

10:15 - 10:30

Παρουσίαση του έργου South East Europe ''LUDUS'' :

«Ευρωπαϊκό Δίκτυο για την Διάχυση και την Μεταφορά Τεχνογνωσίας στον Καινοτόμο Τομέα των Ηλεκτρονικών Εκπαιδευτικών Παιγνίων»

BIC Ηπείρου

κα. Κατερίνα Φιλίππου - Κεραμίδα

Διευθύντρια BIC Ηπείρου & Συντονίστρια Έργου

10:30 - 10:50

Παρουσίαση: "Βιντεοπαιχνίδια στην εκπαίδευση: κίνητρα, ευκαιρίες και εμπόδια"


Δρ Κώστας Αναγνώστου, Τμήμα Πληροφορικής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

10:50 - 11:00

Ερωτήσεις - Συζήτηση


11:00 - 11:30

Διάλειμμα για καφέ


11:30 - 11:50

Εφαρμογή:

"Βιντεοπαιχνίδια στη τάξη: χρήση βιντεοπαιχνιδιών στη διδασκαλία Φυσικής"


Δρ Αναστασία Παππά, Alibreto Science Communication and Education, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

11:50 - 12:00

Ερωτήσεις - Συζήτηση


12:00 - 12:20

Παρουσίαση :

Η εμπειρία των Ηλεκτρονικών Εκπαιδευτικών Παιγνίων και Εφαρμογές Serious Games στην Επιχειρηματικότητα

Δρ. Γιάννης Παππάς, Εταιρεία Προαγωγής Μεθοδολογιών Έρευνας και Ανάπτυξης (ΠΡΟΜΕΑ)

12:20 - 13:00

Ερωτήσεις - Συζήτηση -Συμπεράσματα



Κλείσιμο Ημερίδας


13:15 - 13:45

Συνέντευξη Τύπου



Tο έργο "'LUDUS''

"LUDUS'' στα λατινικά σημαίνει παιχνίδι. Για το έργο "LUDUS'' συνεργάζονται 8 εταίροι προερχόμενοι από 6 διαφορετικές χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Το BIC ΗΠΕΙΡΟΥ είναι ο επικεφαλής εταίρος της κοινοπραξίας του έργου "LUDUS''.

Στόχος του προγράμματος είναι η δημιουργία ενός δικτύου στο χώρο της ΝΑ Ευρώπης για την μεταφορά και διάχυση τεχνογνωσίας, καλών πρακτικών, εμπειρίας στον καινοτόμο τομέα των ηλεκτρονικών εκπαιδευτικών παιχνιδιών (Serious Games).

www.ludus-project.eu

Τι είναι τα ηλεκτρονικά εκπαιδευτικά παίγνια

Τα ηλεκτρονικά εκπαιδευτικά παίγνια είναι ένας τομέας λογισμικού , ο οποίος έχει αναπτυχθεί με βάση την τεχνολογία και τις σχεδιαστικές αρχές των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και εξυπηρετεί εκπαιδευτικούς σκοπούς (και όχι απλά αναψυχής) διαμέσου μιας ελκυστικής και διασκεδαστικής για τους χρήστες εφαρμογή.

Τα ηλεκτρονικά εκπαιδευτικά παίγνια είναι πολύ αποτελεσματικά και οξυδερκή εξαιτίας του ότι:Επιτρέπουν συγκεκριμένη κατάρτιση ενώ προσφέρουν ψυχαγωγία

Συνδυάζουν υψηλή επαγγελματική κατάρτιση και ισχυρό περιεχόμενο

Πυροδοτούν έντονες αντιδράσεις και επιτρέπουν άμεση αντίληψη περίπλοκων θεμάτων

Αποδεικνύουν πως οι ενέργειες επηρεάζουν το αποτέλεσμα

Επιτρέπουν στους χρήστες να αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο, παρακινώντας τους να επιβραβευτούν για την επιτυχία τους, αποφεύγοντας ταυτόχρονα το αίσθημα ''αποτυχίας'' καθώς τα λάθη μετατρέπονται σε εκπαιδευτικά στοιχεία.

Βοηθούν τους χρήστες να επιτύχουν συγκεκριμένους στόχους αποφεύγοντας την ανία, την πλήξη που προσφέρει μια δίχως έμπνευση εργασία.

Στην πραγματικότητα, οι άνθρωποι τείνουν να αφομοιώνουν ευκολότερα πληροφορίες που προσλαμβάνουν μέσω μεθόδων δράσης-αντίδρασης και ανταποκρίνονται ευκολότερα σε μια πρόκληση όπου το περιβάλλον είναι ανταγωνιστικό αλλά και ψυχαγωγικό. Από αυτή την οπτική πλευρά, τα ηλεκτρονικά εκπαιδευτικά παίγνια μπορούν να αναβαθμίσουν τους υφιστάμενους εκπαιδευτικούς σκοπούς και τις μεθόδους κατάρτισης.

Στόχοι του LUDUS

Το έργο "LUDUS'' επιδιώκει να κινήσει το ενδιαφέρον, να αναπτύξει τη δικτύωση και τη μεταφορά τεχνογνωσίας και εμπειριών, όπως επίσης να ενισχύσει τη γνώση και την ανταγωνιστικότητα στη δημιουργία ηλεκτρονικών εκπαιδευτικών παιχνιδιών, καθώς και την χρήση τους στην Νοτιοανατολική Ευρώπη και την ευρύτερη περιοχή.

Οι συγκεκριμένοι στόχοι του έργου "LUDUS'' είναι να:

Φέρνει σε επαφή όλους τους ενδιαφερόμενους για τα ηλεκτρονικά εκπαιδευτικά παιχνίδια, ώστε να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν μία υπολογίσιμη ομάδα για την υιοθέτηση και την προώθηση αυτής της καινοτόμου μεθόδου εκμάθησης σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Διευκολύνει την μεταφορά τεχνογνωσίας στην ανάπτυξη των ηλεκτρονικών εκπαιδευτικών παιχνιδιών.

Ενθαρρύνει την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε έναν τεχνολογικό τομέα αιχμής.

Βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα και την απορρόφηση των νέων τεχνολογιών.

Ενθαρρύνει την ανάπτυξη και την χρήση των ηλεκτρονικών εκπαιδευτικών παιχνιδιών.

Προωθήσει την ενδο-ευρωπαϊκή συνεργασία στον εν λόγω τομέα.

Αναπτύξει βιώσιμους διακρατικούς δεσμούς συνεργασίας μεταξύ της έρευνας, της τεχνολογίας και των κέντρων καινοτομίας καθώς και της επιχειρηματικής κοινότητας στον τομέα των ηλεκτρονικών εκπαιδευτικών παιχνιδιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου