Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2009

Διέλευση της Εγνατίας Οδού με 25 ευρώ

Διέλευση της Εγνατίας Οδού με 25 ευρώ

Προϊόν διαπραγμάτευσης αποτελεί ακόμα το αντίτιμο που θα καταβάλουν οι οδηγοί που θα διασχίζουν την Εγνατία Οδό, οι 13 σταθμοί διοδίων της οποίας αναμένεται, σύμφωνα με τις εξαγγελίες του υπουργού Υποδομών, να τεθούν σε λειτουργία έως το φθινόπωρο του 2010. Δεδομένης της πρόθεσης της κυβέρνησης να υπάρξει συνολική μείωση του ύψους των υφιστάμενων διοδίων ανά την Ελλάδα, το Yπουργείο Yποδομών βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την κατασκευάστρια εταιρία για τον ορισμό της τελικής τιμής των διοδίων στον νέο αυτοκινητόδρομο που διασχίζει «οριζόντια» τη Βόρεια Ελλάδα, από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Eβρου.Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υφυπουργός Γ. Μαγκριώτης, το ύψος της τιμής των διοδίων «θα είναι μικρότερο από το ύψος των συμβάσεων παραχώρησης».Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, εκτιμάται η χρέωση να είναι ανά χιλιόμετρο και θα κυμαίνεται στα 0,03 ευρώ. Υπολογίζοντας την τιμή βάσης και το σύνολο των 670 χλμ. του αυτοκινητόδρομου, το συνολικό ποσό ανέρχεται στα 20 ευρώ περίπου. Εκ των πραγμάτων όμως το ποσό δεν μπορεί να είναι το τελικό καθώς θα υπάρξουν ο προσαυξήσεις ανάλογα με την απόσταση που θα χωρίζει τους εκάστοτε σταθμούς. Συνεπώς εκτιμάται ότι το τελικό ποσό που θα κληθούν να καταβάλουν όσοι οδηγοί διανύσουν ολόκληρη την Εγνατία Οδό θα κυμαίνεται στα 25 ευρώ τουλάχιστον.Oπως έχει τονίσει ο υφυπουργός Υποδομών, η επιβολή διοδίων στην Εγνατία Οδό θεωρείται επιβεβλημένη προκειμένου να καλυφθούν τα δάνεια ύψους 1,1 δισ. ευρώ που έχει λάβει η εταιρεία Εγνατία Οδός Α.Ε. καθώς και τα έξοδα συντήρησης του έργου που ανέρχονται στα 60 εκατ. ευρώ ετησίως.Υπενθυμίζεται ότι η πολιτική απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης σχετικά με το ύψος του τιμήματος ήταν τα διόδια στην Εγνατία να είναι ενιαία με αυτά του υπόλοιπου εθνικού δικτύου.Σε χρηστικό επίπεδο, η συλλογή των διοδίων σε πρώτη φάση θα γίνεται, από χειροκίνητες λωρίδες με την καταβολή μετρητών και αργότερα έχει προγραμματισθεί να προστεθούν λωρίδες ηλεκτρονικής είσπραξης (e-pass). Επίσης, η εταιρία προγραμματίζει την εφαρμογή ολοκληρωμένου συστήματος ηλεκτρονικής συλλογής διοδίων (τηλεδιόδια).

13 σταθμοί διοδίων
Μέχρι στιγμής οι σταθμοί διοδίων που έχουν προγραμματιστεί να λειτουργήσουν είναι οι εξής (σε παρένθεση οι κόμβοι μεταξύ των οποίων θα γίνουν οι σταθμοί διοδίων):
• Σελλών (A/K Νεοχωρίου - A/K Σελλών)
• Ιωαννίνων (A/K Ιωαννίνων - A/K Αράχθου)
• Μετσόβου (A/K Μετσόβου - A/K Παναγιάς)
• Γρεβενών (A/K Βόλου - A/K Βενέτικου)
• Πολυμύλου (A/K Πολύμυλου - A/K Βέροιας)
• Μαλγάρων (A/K Μαλγάρων - A/K Χαλάστρας)
• Θεσσαλονίκης (A/K Ιωνίας Κ2 - A/K Ευκαρπίας Κ4)
• Νυμφόπετρας (A/K Προφήτη - A/K Bαϊχωρίου)
• Παγγαίου (A/K Ορφάνιου - A/K Μουσθένης)
• Νέστου (A/K Χρυσούπολης - A/K Βανιάνου)
• Ξάνθης (A/K Βαφέικων - A/K Ιάσμου)
• Κομοτηνής (A/K Κομοτηνής Ανατ. - A/K Μέστης)
• Αλεξανδρούπολης (A/K ΒΙΠΕ Αλεξ/λης - A/K Αρδανίου).
Αξίζει, ωστόσο, να τονισθεί ότι το Yπουργείο Υποδομών έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξει επανεξέταση και στον τελικό προγραμματισμό για το πού τελικά θα τοποθετηθούν οι σταθμοί.

Έργο τεράστιας σημασίας
Σημειώνεται ότι η Εγνατία Οδός είναι ένα έργο με τεράστια σημασία για την ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας, αλλά και για την αναβάθμιση της θέσης και του ρόλου όλης της Ελλάδας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.Πρόκειται για έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο διεθνών προδιαγραφών μήκους 670 χιλιομέτρων, που μαζί με τους υπό κατασκευή κάθετους άξονες (Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή, Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας και Αρδάνιο - Ορμένιο και Κομοτηνή - Νυμφαία) μήκους 300 χιλιομέτρων, δημιουργεί ένα οδικό έργο υψηλής ποιότητας που διασχίζει την Hπειρο, τη Μακεδονία και τη Θράκη και συνδέει ταχύτατα τη Θεσσαλονίκη με τις πύλες εισόδου της Ελλάδας και τις γειτονικές χώρες. Το συνολικό κόστος της Εγνατίας Οδού, περιλαμβανομένων και των κάθετων οδικών αξόνων, ανέρχεται σε 6,5 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 2,5 δισ. ευρώ είναι κοινοτική συγχρηματοδότηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου