Σάββατο 8 Μαΐου 2010

ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΕΙ Η ΔΕΠΑ. Δεν επιδίωξε, ούτε έκανε ουσιαστικό διάλογο με τους κατοίκους της Πέρδικας και τους φορείς του Νομού

ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΕΙ Η ΔΕΠΑ
Δεν επιδίωξε, ούτε έκανε ουσιαστικό διάλογο με τους κατοίκους της Πέρδικας και τους φορείς του Νομού


Στις 12 Νοεμβρίου του 2009, μέσα από το κύριο άρθρο της εφημερίδας ΤΟΛΜΗ επιχείρησα να βοηθήσω στην κατεύθυνση να πέσουν οι τόνοι και να εξαλειφθούν οι αντιπαραθέσεις, οι αντιπαλότητες και οι εκατέρωθεν εχθρικές αντιδράσεις, μεταξύ ΔΕΠΑ και τοπικών Φορέων, στην υπόθεση του φυσικού Αερίου.

Έγραφα τότε:
«Όμως το θέμα μας είναι η διέλευση των αγωγών από τα Θεσπρωτικά όρια. Συγκρίνοντας τα θετικά, για τον τόπο, στοιχεία, με τα αρνητικά, δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία πως υπερτερούν τα πρώτα. Με τη βασική προϋπόθεση πως η οποιαδήποτε απόφαση χάραξης της πορείας του, θα σεβαστεί, τόσο το Θεσπρωτικό περιβάλλον όσο και την αναπτυξιακή (τουριστική) προσπάθεια του τόπου.
Έχουμε τονίσει πολλές φορές, πως η μέχρι τώρα ηγεσία της ΔΕΠΑ, αν και σε όλες τις άλλες επιχειρήσεις της δεν ήρθε σε σύγκρουση με τους κατοίκους των αντίστοιχων περιοχών της Χώρας και τα συμφέροντά τους, στην υπόθεση του αγωγού που διέρχεται από εδώ, διέπραξε τραγικά λάθη:

-Δεν επιδίωξε, ούτε έκανε ουσιαστικό διάλογο με τους φορείς του Νομού.

-Στις διάφορες επιχειρηματολογίες, συχνά έφασκε και αντέφασκε με θέσεις που η μία ανακαλούσε την άλλη, με αποτέλεσμα να απολέσει κάθε ίχνος αξιοπιστίας.

-Με το ερωτηματικό να παραμένει ισχυρό ακόμη και τώρα, ουδέποτε παρουσίασε ολοκληρωμένη μελέτη του έργου, αλλά στηρίζονταν σε μια πρόχειρη προμελέτη.

-Δεν παρουσίασε, ούτε μία προμελέτη, για μια από τις πλέον των δέκα εναλλακτικών θέσεων, ώστε να είναι δυνατή η σύγκριση. Οι όποιες εναλλακτικές θέσεις, ήταν της ίδιας, δηλαδή της ηγεσίας της ΔΕΠΑ, επιλογές.

-Τραγικό της λάθος ήταν οι «μυστικές» της επαφές με τον πρώην τοπικό βουλευτή και Υφυπουργό Αντώνη Μπέζα, μέσα από τις οποίες επιδίωξαν να διασπάσουν την ενότητα των τοπικών φορέων, πιστεύοντας πως με τη μέθοδο του … “διαίρει και βασίλευε” θα επιτύγχαναν τους «στόχους».

-Δεν επιδίωξε να εμφανιστεί στον Θεσπρωτικό λαό, μαζί με την παρουσία μελών της τότε Κυβέρνησης της Ν.Δ. που είχαν και την αρμοδιότητα των αποφάσεων. Η οποία Κυβέρνηση ξεσήκωσε τους τοπικούς φορείς, με το να αφήνει την υπόθεση, άτυπα, να τη χειρίζεται ο τοπικός Βουλευτής, ο οποίος, δυστυχώς, με υπεροψία και αλαζονεία, θέλησε να αγνοήσει τον ίδιο τον λαό, που, υποτίθεται, πως υπηρετεί.

-Δεν τόλμησε να δώσει συγκριτικά οικονομικά στοιχεία ούτε για τη συγκεκριμένη διαδρομή του αγωγού, στην οποία επέμεινε, ούτε για άλλη. Το γεγονός αυτό έβαλε σε μεγάλες σκέψεις και υποψίες τον Θεσπρωτικό λαό, για …μεγάλα συμφέροντα, ξένα προς τον τόπο του.

Ο κατάλογος των λαθών της ηγεσίας της ΔΕΠΑ, αλλά και του τότε τοπικού Βουλευτή, είναι μακρύς.
Θα τονίσουμε με έμφαση το γεγονός πως τόσο η μία όσο και ο άλλος, ενώ επικαλούνταν αφ’ ενός το …εθνικό συμφέρον και αφ’ ετέρου το …επείγον του θέματος, έκαναν οτιδήποτε που αναιρούσε αυτήν την επιχειρηματολογία.
Έτσι, σήμερα, υφίσταται αυτή η εκκρεμότητα, σε βάρος του ίδιου του έργου, αλλά και των εθνικών και τοπικών συμφερόντων.

Η νέα Κυβέρνηση, για τον λόγο αυτό, ήδη ασχολείται με το θέμα, διαπράττοντας και αυτή το ίδιο λάθος:
Δηλαδή να κρατάει μακριά από τις διαβουλεύσεις τον Θεσπρωτικό λαό. Δεν είναι λίγοι όσοι εκφράζουν φόβους για λήψη αποφάσεων της Κυβέρνησης, ερήμην του Θεσπρωτικό λαού, στηριζόμενη δήθεν στη νωπή υπέρ αυτής εκλογική ετυμηγορία.
Μια τέτοια απόφαση θα οδηγήσει σε κοινωνική αναστάτωση, με σοβαρές επιπτώσεις.

Για τον λόγο αυτό, θα πρέπει οι τοπικοί φορείς να επιδιώξουν, άμεσα, επαφές με τη νέα ηγεσία του Υπουργείου και της ΔΕΠΑ, αν ορίστηκε:
Να επιδιώξουν άμεσα ουσιαστικό διάλογο, με αποκλειστικό σκοπό την εξεύρεση εναλλακτικής ή εναλλακτικών θέσεων για την πορεία του αγωγού και το σημείο βύθισής του.

Να πειστεί και η νέα ηγεσία των αρμόδιων Υπουργείων και ολόκληρη η Κυβέρνηση πως, ο Θεσπρωτικός λαός είναι αποφασισμένος να υπερασπιστεί τα συμφέροντά του και να αποτρέψει κάθε τί που θα τα θέσει σε κίνδυνο.

Αν για το Ελληνικό Κράτος το γεγονός να καταστεί ενεργειακός κόμβος είναι υπόθεση εθνική, για τη Θεσπρωτία και την Ήπειρο γενικότερα, η διέλευση του (ή και των ) αγωγού στα διοικητικά όρια, είναι υπόθεση ζωής και ουσιαστικής οικονομικής ανάπτυξης. Προέχει όμως η επικράτηση της λογικής.
Η οποία επιβάλλει τόσο τον σεβασμό του περιβάλλοντος όσο και την προστασία της τουριστικής ανάπτυξης, που ταυτίζεται με την ουσιαστική οικονομική.
Οι καλές ευκαιρίες, ούτε χάνονται ούτε χαρίζονται.
Υπάρχουν και άλλα Κράτη που …καραδοκούν για να εκμεταλλευτούν αυτήν την ευκαιρία.
Οι φορείς της τοπικής πολιτικής και Αυτοδιοικητικής ηγεσίας, έχουν καθήκον να αποδείξουν πως δίκαια βρίσκονται στις θέσεις εξουσίας τις οποίες κατέχουν.»

Δυστυχώς από πλευράς ΔΕΠΑ δεν έγινε καν προσπάθεια για να επικρατήσει η λογική και να επισπευσθούν οι διαδικασίες για την εκτέλεση του έργου, δίχως να κινδυνέψει το περιβάλλον από τις οποιεσδήποτε επιπτώσεις αφ’ ενός και η περιοχή από τουριστική υποβάθμιση.

Είχα την ελπίδα πως η νέα ηγεσία της ΔΕΠΑ θα αποδεχόταν τις θέσεις που επίσημα είχαν πάρει οι εκπρόσωποι του ΠΑΣΟΚ που επισκέφθηκαν την περιοχή και οι οποίοι, μετέχοντες στην Κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου, την δεσμεύουν απόλυτα.
Δυστυχώς και πάλι επικράτησαν οι διάφορες ανεξήγητες και μη δημοσιοποιούμενες σκοπιμότητες, που μόνο την εθνική οικονομία βλάπτουν και την περιοχή μας εκθέτουν σε σοβαρούς περιβαλλοντικούς και αναπτυξιακούς κινδύνους.
Νηφάλια, λοιπόν, και πάντα με αποκλειστικό γνώμονα, το συμφέρον του τόπου και της πατρίδας γενικότερα, διαπιστώνω για μια κόμη φορά, πως οι υπεύθυνοι της ΔΕΠΑ παραμένουν Αγκυλωμένοι.

Άρα δικαιούμαστε να καταθέσουμε κάποια ερωτήματα, τα οποία, δεν το κρύβω, περιέχουν και απορίες ή και ακόμη υποψίες.
-Γιατί επιμένει η ΔΕΠΑ στη συγκεκριμένη τοποθεσία και με τη συγκεκριμένη πορεία, όταν αυτή αυξάνει κατά πολύ τις αποστάσεις και ακόμη περισσότερο διογκώνει τη δαπάνη του αντικειμένου του έργου.
Μετά απ’ όλα όσα μέχρι στιγμής έχουν προηγηθεί, δικαιούμαστε πια, να απαιτήσουμε από την Κυβέρνηση να ερευνήσει την υπόθεση και να δώσει, όχι μόνο στον Θεσπρωτικό, αλλά σ’ ολόκληρο τον Ελληνικό λαό σαφέστατες εξηγήσεις.

-Γιατί, δεν είναι λίγοι εκείνοι που μιλάνε καθαρά για ΣΚΑΝΔΑΛΟ οικονομικό, τεραστίων διαστάσεων.
Αν πράγματι η Κυβέρνηση είναι αποφασισμένη, όπως υποστηρίζει, να επιβάλει τη διαφάνεια (και) στα δημόσια έργα, ιδού η μεγάλη της ευκαιρία.
Μια έρευνα αντικειμενική, φοβάμαι, πως θα δικαιώσει όλους εκείνους που πιστεύουν και μιλάνε για ΣΚΑΝΔΑΛΟ.

Το τελευταίο έγγραφο που έδωσε στη δημοσιότητα η ΔΕΠΑ (αριθ. Πρωτ. 686436/09.04.10) δεν αφήνει περιθώρια για το αντίθετο.
Σε πολλά ση μεία, κρύβει προκλητικά γεγονότα και αλήθειες.
Σε άλλα σημεία της αδυνατεί να κρύψει ασάφειες και αντιφάσεις.

Ο Θεσπρωτικός λαός πιστεύει πως ο αγωγός μπορεί και πρέπει να περάσει μέσα από τα διοικητικά όρια της Θεσπρωτίας.

Ο Θεσπρωτικός λαός πιστεύει πως βασική προϋπόθεση διέλευσης από τη Θεσπρωτία, είναι να αποκλειστεί η περιοχή Πέρδικας – Συβότων και ιδιαίτερα να βυθιστεί σε παραλίες της, αφού είναι η μόνη στην οποία στηρίζεται η τουριστική ανάπτυξη του τόπου.

Ο Θεσπρωτικός λαός πιστεύει πως με την επιλογή άλλης θέσης, πλην της παραπάνω περιοχής, θα μειωθεί η δαπάνη του Κράτους για την εκτέλεση του έργου, κατά πολλές εκατοντάδες εκατομμυρίων ΕΥΡΩ.

Ο Θεσπρωτικός λαός πιστεύει πως (και) το συγκεκριμένο έργο, όπως και κάθε άλλο, θα πρέπει να μελετηθεί και να εκτελεστεί με πλήρη διαφάνεια, για να απαλλαγεί επιτέλους ο τόπος από τα τόσα δεινά, που του συσσώρευσαν οι διαπλοκές και οι συναλλαγές.

Δεν θα σχολιάσω μια-μια τις παραγράφους του παραπάνω εγγράφου της ΔΕΠΑ, γιατί θέλω να πιστεύω και ελπίζω, τελικά, πως θα επικρατήσει η λογική, η υπευθυνότητα, η νομιμότητα και η φιλοπατρία.
Αν όμως χρειαστεί, εδώ είμαστε.

Τέλος, θα περίμενε κανείς να ευαισθητοποιηθεί η ΔΕΠΑ και στο άλλο θέμα, που αποκαλύψαμε στις 22 Απριλίου.
Δηλαδή το γεγονός πως Τούρκικη εταιρεία (κρατική) έγινε συνιδιοκτήτης του αγωγού.
Δυστυχώς και στο θέμα αυτό διαψευστήκαμε πανηγυρικά, από πλευράς ΔΕΠΑ.

Ασφαλώς δεν θα μείνει έτσι, γιατί, σ’ αυτές τις περιπτώσεις, ο ελληνικός λαός γνωρίζει να αγωνίζεται και ακόμη καλύτερα να υπερασπίζεται το εθνικό συμφέρον και την εθνική κυριαρχία.

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΤΙΤΑΝΗ"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου