ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ Δ.Σ.ΟΛΗΓ Α.Ε. ΜΕ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΟΝΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ
Λίγο πριν την αντικατάστασή του ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΗΓ Α.Ε. με εισήγησή του έπεισε το Δ.Σ. να πάρει μια απόφαση, που και άδικη είναι και συζήτηση σηκώνει και δρα σαν ταφόπλακα σε βάρος της τοπικής οικονομίας.
Απόφαση που έχει ξεσηκώσει θύελλα στη μικρή μας κοινωνία, αφού πάρθηκε σε στιγμές οικονομικής ύφεσης και κρίσης.
Η υπόθεση έχει να κάνει με τον ελλιμενισμό πλοίων στο Παλαιό Λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Είναι αλήθεια πως αρκετές φορές, παρατηρήθηκε στον κόλπο και όχι στο λιμάνι, να δέσουν πλοία για μεγάλο χρονικό διάστημα και κυρίως χωρίς να πάρουν τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος.
Εκείνο όμως που προκάλεσε την κοινωνία μας, είναι, ένα τέτοιο καράβι, συμφερόντων συνεργατών, κατά κάποιο τρόπο, του Διευθύνοντα Συμβούλου.
Το συγκεκριμένο καράβι, έδεσε στο παλιό Λιμάνι, παρέμεινε δεμένο για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα και κυρίως δεν είχε πάρει τα απαραίτητα μέτρα που προβλέπονται από τις Ελληνικές και διεθνείς λιμενικές διατάξεις.
Το γεγονός αυτό προκάλεσε τις αντιδράσεις πολλών τοπικών φορέων, οι οποίοι τις γνωστοποίησαν στη διοίκηση του λιμανιού.
Όταν οι εργασίες συντήρησης αποπερατώθηκαν και το καράβι έφυγε, τότε και μόνο τότε, ο Διευθύνων Σύμβουλος πήρε την παραπάνω απόφαση.
Απόφαση με την οποία απαγορεύεται πλέον ο ελλιμενισμός πλοίων στο Παλαιό Λιμάνι.
Η απόφαση αυτή έρχεται σε αντίθεση με την επίσημη εισήγηση του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας, αλλά και θέσεων και οδηγιών του αρμόδιου Υπουργείου, και του Τελωνείου Ηγουμενίτσας, αφ’ ενός και αφ’ ετέρου με τα οικονομικά συμφέροντα του τόπου.
Σύμφωνα με τις παραπάνω υπηρεσίες δεν υπάρχει αντίρρηση για παραμονή στο συγκεκριμένο χώρο, Ε/Γ – Ο/Γ πλοίων που εκτελούν καθ’ όλο το χρόνο δρομολόγια στις γραμμές Ηγουμενίτσας – Ιταλίας και διακόπτουν προσωρινά για μικρό χρονικό διάστημα τα δρομολόγια (μέχρι τριάντα μέρες περίπου), με την προϋπόθεση να έχουν σε ισχύ τα ναυτιλιακά τους έγγραφα και να διατηρούν τη σύνθεση πληρώματός τους, σύμφωνα με το εν ισχύ πιστοποιητικό ασφαλούς επάνδρωσης αυτών.
Δυστυχώς κάποιοι υποστηρίζουν – και εμείς αρνούμαστε να το δεχθούμε ή να το πιστέψουμε – πως η απόφαση αυτή του Δ.Σ. της ΟΛΗΓ Α.Ε. πάρθηκε για λόγους …εκδίκησης σε βάρος της ίδιας της κοινωνίας, σε αντίδραση των θέσεων που πήραν, για συγκεκριμένο καράβι, φορείς της.
Όμως, το Δ.Σ. της ΟΛΗΓ, δεν αγνόησε μόνο τις θέσεις, απόψεις και προτάσεις των αρμοδίων υπηρεσιών (Υπουργείο, Τελωνείο, Λιμεναρχείο).
Δεν αδιαφόρησε μόνο για τις ανάγκες των πλοιοκτητριών εταιρειών που εξυπηρετούν το λιμάνι μας και το Κράτος γενικότερα.
Κυρίως το Δ.Σ. της ΟΛΗΓ Α.Ε. εν γνώσει του, στράφηκε ενάντια των οικονομικών συμφερόντων της ίδιας της κοινωνίας, μέλη της οποίας είναι και τα δικά του μέλη και επιλέγησαν απ’ αυτήν .
Η παραμονή ενός καραβιού για 30 – 40 μέρες στο λιμάνι προκειμένου να προβεί σε εργασίες επιθεώρησης ή ξενοδοχειακής ανανέωσης, μεταφράζεται σε δαπάνη της ιδιοκτήτριας εταιρείας, που υπερβαίνει τις τριακόσιες χιλιάδες ΕΥΡΩ.
Δαπάνη που διατίθεται αποκλειστικά στην τοπική κοινωνία.
Δεδομένου ότι τα πλοία που έχουν την ανάγκη τέτοιας ολιγοήμερης παραμονής , είναι 5-6, αντιλαμβάνεται κανείς πως περισσότερο από 1,5 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο, χάνονται από την κοινωνία, εξ αιτίας αυτής της αδικαιολόγητης απόφασης του Δ.Σ. της ΟΛΗΓ Α.Ε.
Την νύφη, όπως λέει ο λαός μας, την πληρώνουν τελικά καταστήματα του Νομού, με αναλώσιμα υλικά, (υδραυλικά, μοκέτες, ξύλα κλπ) Μηχανουργεία, Τροφοδοσίας, Επαγγελματίες ειδικοτήτων (Μαραγκοί, Πλακάδες, Ηλεκτρολόγοι κλπ.) Ξενοδοχεία, Εστιατόρια, καφετέριες κλπ.
Όπως μας πληροφορούν αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες, οι πλοιοκτήτριες αυτές εταιρείες παίρνουν, με κάθε λεπτομέρεια, όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος.
Συγκεκριμένα:
- Οι Μηχανές σβήνουν για όλο το διάστημα της προσωρινής παραμονής του πλοίου στο λιμάνι.
- Σβήνουν όλες οι Ηλεκτρογεννήτριες (χρησιμοποιούνται φορητές που δεν προκαλούν ρύπανση καυσίμων ή ηχορύπανση).
- Για τα απόβλητα λειτουργούν βιολογικοί καθαρισμοί και κατά τα τακτά χρονικά διαστήματα, ειδικό ταγκερ, συγκεντρώνει τα απόβλητα και τα μεταφέρει στο τοπικό Εργοστάσιο Βιολογικού Καθαρισμού.
Συνεπώς, οι παραπάνω απόφαση του Δ.Σ. της ΟΛΗΓ Α.Ε. πρέπει άμεσα να ανακληθεί και να αντικατασταθεί με άλλη, ελαστικότερη, που και το λιμάνι θα εξυπηρετεί και το περιβάλλον θα προστατεύει, και τις πλοιοκτήτριες εταιρείες θα διευκολύνει και κυρίως, τα οικονομικά συμφέροντα του τόπου θα εξασφαλίσει και την ανάπτυξη της κοινωνίας θα ενισχύσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου