Θα σφυρίξει ή όχι το τρένο στην Ήπειρο;
Η «Κομισιόν» το ενέταξε στα Ευρωπαϊκά δίκτυαΘα σφυρίξει ή όχι το τρένο στην Ήπειρο;
Θα εξασφαλισθεί πρόσβαση σε μεγάλα λιμάνια
Η νέα κυβέρνηση μέχρι στιγμής δεν έχει κάνει καμία αναφορά στο θέμα του δυτικού σιδηροδρομικού άξονα, που θα συνδέσει την Ήπειρο με την υπόλοιπη Ελλάδα.
Έτσι κανείς δεν γνωρίζει πως θα εξελιχθεί το έργο αυτό, που η υλοποίησή του είναι σημαντική, αφού θα ενώσει το Ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο με το Ιταλικό και μέσω αυτού με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ευρώπης.
Ωστόσο το θέμα επαναφέρει ο Όμιλος Φίλων Σιδηροδρόμου «Χ. Τρικούπης», ο οποίος θεωρεί τον δυτικό σιδηροδρομικό άξονα «ένα έργο πνοής, που θα βγάλει την Δυτική Ελλάδα από την απομόνωση, χαρίζοντάς της ανέσεις ανάλογες με αυτές που απολαμβάνουν οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι».
Επιμέρους θέματα που χρήζουν απαντήσεως είναι η σύνδεση του δυτικού σιδηροδρομικού άξονα με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και η συνέχισή του προς Αλβανία.
Όταν μιλάμε για την κατασκευή του Δυτικού σιδηροδρομικού άξονα ή Ιόνιου σιδηροδρόμου, εννοούμε την γραμμή Κοζάνη-Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Καλαμάτα με σύνδεση της Ηγουμενίτσας. Η συγκεκριμένη γραμμή υπολογίζεται πως θα εξυπηρετεί 2 εκατομμύρια κατοίκους και θα διασυνδέει τρία μεγάλα λιμάνια, αυτά της Ηγουμενίτσας, των Πατρών και της Καλαμάτας, συνεισφέροντας σημαντικά στην ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας.
Μάλιστα η Κομισιόν έχει αποφασίσει να εντάξει το έργο αυτό στα Δυτικοευρωπαϊκά δίκτυα της επόμενης δεκαετίας.
Η γραμμή αυτή θα ενώνει την Κεντρική Μακεδονία, την Ήπειρο, την Δυτική Ελλάδα και την Δυτική Πελοπόννησο, από την Κοζάνη μέχρι την Καλαμάτα, δίνοντας ζωή σε φτωχές περιοχές, όπως η Ήπειρος.
Το προβλεπόμενο κόστος του έργου είναι 2,71 δισεκατομμύρια ευρώ.
Το ύψος του ποσού είναι αστρονομικό και ήταν ένας από τους λόγους που καθυστέρησε η ένταξή του στα 29 μεγάλα έργα, που θα χρηματοδοτηθούν από τα Κοινοτικά Ταμεία.
Εκτός από τις πολλές σήραγγες, που θεωρούνται αυτονόητο πως θα κατασκευαστούν, στο έργο δεν προβλέπεται κατασκευή σιδηροδρομικής γέφυρας στο Ρίο-Αντίρριο. Έτσι η διέλευση των τρένων θα επιτυγχάνεται με την χρήση ειδικά διαμορφωμένων πλοίων!
Θα εξασφαλισθεί πρόσβαση σε μεγάλα λιμάνια
Η νέα κυβέρνηση μέχρι στιγμής δεν έχει κάνει καμία αναφορά στο θέμα του δυτικού σιδηροδρομικού άξονα, που θα συνδέσει την Ήπειρο με την υπόλοιπη Ελλάδα.
Έτσι κανείς δεν γνωρίζει πως θα εξελιχθεί το έργο αυτό, που η υλοποίησή του είναι σημαντική, αφού θα ενώσει το Ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο με το Ιταλικό και μέσω αυτού με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ευρώπης.
Ωστόσο το θέμα επαναφέρει ο Όμιλος Φίλων Σιδηροδρόμου «Χ. Τρικούπης», ο οποίος θεωρεί τον δυτικό σιδηροδρομικό άξονα «ένα έργο πνοής, που θα βγάλει την Δυτική Ελλάδα από την απομόνωση, χαρίζοντάς της ανέσεις ανάλογες με αυτές που απολαμβάνουν οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι».
Επιμέρους θέματα που χρήζουν απαντήσεως είναι η σύνδεση του δυτικού σιδηροδρομικού άξονα με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και η συνέχισή του προς Αλβανία.
Όταν μιλάμε για την κατασκευή του Δυτικού σιδηροδρομικού άξονα ή Ιόνιου σιδηροδρόμου, εννοούμε την γραμμή Κοζάνη-Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Καλαμάτα με σύνδεση της Ηγουμενίτσας. Η συγκεκριμένη γραμμή υπολογίζεται πως θα εξυπηρετεί 2 εκατομμύρια κατοίκους και θα διασυνδέει τρία μεγάλα λιμάνια, αυτά της Ηγουμενίτσας, των Πατρών και της Καλαμάτας, συνεισφέροντας σημαντικά στην ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας.
Μάλιστα η Κομισιόν έχει αποφασίσει να εντάξει το έργο αυτό στα Δυτικοευρωπαϊκά δίκτυα της επόμενης δεκαετίας.
Η γραμμή αυτή θα ενώνει την Κεντρική Μακεδονία, την Ήπειρο, την Δυτική Ελλάδα και την Δυτική Πελοπόννησο, από την Κοζάνη μέχρι την Καλαμάτα, δίνοντας ζωή σε φτωχές περιοχές, όπως η Ήπειρος.
Το προβλεπόμενο κόστος του έργου είναι 2,71 δισεκατομμύρια ευρώ.
Το ύψος του ποσού είναι αστρονομικό και ήταν ένας από τους λόγους που καθυστέρησε η ένταξή του στα 29 μεγάλα έργα, που θα χρηματοδοτηθούν από τα Κοινοτικά Ταμεία.
Εκτός από τις πολλές σήραγγες, που θεωρούνται αυτονόητο πως θα κατασκευαστούν, στο έργο δεν προβλέπεται κατασκευή σιδηροδρομικής γέφυρας στο Ρίο-Αντίρριο. Έτσι η διέλευση των τρένων θα επιτυγχάνεται με την χρήση ειδικά διαμορφωμένων πλοίων!
Πρωϊνός Λόγος 27/10/2009
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου