Εργοτάξιο ξανά η Εγνατία!
Εγνατία δύο ταχυτήτων στην Ελλάδα
Εκτός Ηπείρου το έργο είναι ολοκληρωμένο και απλώς συντηρείται επί μέρους.
Στα όρια όμως του γεωγραφικού μας διαμερίσματος, η επιπολαιότητα και οι κακοτεχνίες πληρώνονται.
Αν κάποιος πάρει το αυτοκίνητό του από τα Γιάννενα μέχρι τα Γρεβενά θα συναντά διαρκώς συνεργεία, προειδοποιητικές πινακίδες, κώνους και διαδοχικούς αποκλεισμούς ρευμάτων κυκλοφορίας.
Απ’ άκρη σ’ άκρη συνεργεία τρέχουν να προλάβουν κατολισθήσεις, καθιζήσεις και ημιτελή έργα.
Είναι το τίμημα των επιπόλαιων πιέσεων να τελειώσει πριν τη ώρα του ένα από τα δυσκολότερα -στην κατασκευή- τμήματα ευρωπαϊκού αυτοκινητόδρομου.
Τι θα παραδοθεί
Η Εγνατία οδός φαίνεται ότι ζει τη ζωή… ροκ σταρ, καθώς παλιώνει πριν καν παραδοθεί ολόκληρη. Μιλώντας για παράδοση όλου του δρόμου, η «Εγνατία οδός Α.Ε.» δια του υπεύθυνου της Περιφερειακής Υπηρεσίας Ιωαννίνων Γιάννη Ιωάννου, εκτιμάει ότι από τις 20 Απριλίου μέχρι τέλος του μήνα, θα έχει ολοκληρωθεί και η γέφυρα στο Περιστέρι, το τμήμα δηλαδή που απομένει για να είναι έτοιμος όλος ο δρόμος, από Ηγουμενίτσα μέχρι Έβρο.
Αυτό δυστυχώς δεν σημαίνει ότι ο δρόμος δεν έχει προβλήματα και ότι είναι προσβάσιμος από άκρη σε άκρη.
Το περιστατικό της περασμένης Πέμπτης με την καθίζηση λίγο πριν τη σήραγγα Βελανιδιών στην κατεύθυνση από Μέτσοβο προς Γρεβενά, είναι ένα μόνο από τα πολλά τεχνικά ζητήματα που υπάρχουν κατά μήκος του δρόμου.
Η «Εγνατία» μεν διαβεβαιώνει ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στο σημείο και έχει δίκιο μέχρι του σημείου που αναφέρει ότι η κυκλοφορία έχει αποκατασταθεί και στις δύο κατευθύνσεις με ένα ρεύμα διαθέσιμο για τους οδηγούς.
Ωστόσο, η καθίζηση είναι μεγάλη και διατρέχει όλο το οδόστρωμα, τόσο τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, όσο και το διάζωμα στη μέση του δρόμου.
Τα «μπαλώματα» έγιναν σε δύο σημεία του δρόμου με απόσταση μεταξύ τους γύρω στα 50 μέτρα, ενώ ειδικά στην κατεύθυνση προς Γρεβενά είναι ολοφάνερο ότι ο δρόμος έχει «κατέβει» αρκετά από την καθίζηση.
Αυτή την εικόνα αντίκρισαν τα συνεργεία της Εγνατίας την περασμένη Πέμπτη αργά το βράδυ και έσπευσαν να αποκαταστήσουν το οδόστρωμα, για να γίνεται κανονικά η κυκλοφορία των αυτοκινήτων. Στο σημείο της ζημιάς, παραμένουν τα συνεργεία της Εγνατίας με μηχανήματα γεωτρήσεων, προκειμένου να διαπιστωθεί η αιτία της καθίζησης και να αναζητηθούν τρόποι αποκατάστασης. Οι μηχανικοί εξετάζουν το έδαφος στο δρόμο αλλά και δίπλα σε αυτόν για να διαπιστώσουν τη σταθερότητά του.
Ο υπεύθυνος του περιφερειακού τμήματος Κωνσταντίνος Παρδάλης επανέλαβε ότι η εταιρία περιμένει το αποτέλεσμα των ερευνών και τις αυτοψίες, σε λίγες μέρες, για να δει τι ακριβώς συνέβη, διαβεβαιώνοντας ταυτόχρονα ότι «παίρνονται όλα τα μέτρα ασφαλείας».
Ωστόσο, μηχανικοί που δούλεψαν στην Εγνατία γνώριζαν ότι σε αρκετά σημεία του δρόμου, ειδικά στα δύσκολα κομμάτια μεταξύ Ιωαννίνων και Γρεβενών, πάρθηκε αρκετό ρίσκο προκειμένου ο δρόμος να παραδοθεί γρήγορα στην κυκλοφορία πριν τις εκλογές του περασμένου Οκτωβρίου.
Έγιναν πολλές επιχωματώσεις στα γρήγορα, άσφαλτος στρώθηκε σε συνθήκες πολύ χαμηλών θερμοκρασιών και γενικώς, έγιναν πράγματα που τώρα έρχονται στην επιφάνεια ως προβλήματα.
«Μονόδρομοι» λόγω έργων
Το σημείο της καθίζησης όμως, δεν είναι το μοναδικό στο οποίο η κίνηση γίνεται από μια λωρίδα.Στη σήραγγα του Δρίσκου συνεχίζονται οι εργασίες για το σύστημα εξαερισμού και η μια λωρίδα παραμένει κλειστή για τα αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με τον κ. Ιωάννου οι εργασίες θα ολοκληρωθούν μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, οπότε και θα ανοίξουν και τα δύο ρεύματα στον Δρίσκο.
Πιο σύντομα, ίσως και μέσα στον Μάρτιο, αναμένεται να ολοκληρωθούν εργασίες όπως αυτές λίγο μετά τον κόμβο της Πεδινής προς Μέτσοβο, όπου γίνονται υποστηρικτικά έργα στο πλάι του δρόμου για να αποφευχθούν κατολισθήσεις.
Και πάλι όμως, υπάρχουν εργασίες που πρέπει να γίνουν και σε άλλα σημεία.
Για παράδειγμα, θα πρέπει να στρωθεί αντιολισθητική άσφαλτος στο οδόστρωμα, στο δρόμο προς Ηγουμενίτσα.
Εκεί, οι οδηγοί που τον χρησιμοποιούν έχουν ήδη παραπονεθεί γιατί το οδόστρωμα κρατάει νερά όταν βρέχει καταρρακτωδώς, αλλά και στο παρελθόν, γιατί τα καπάκια των αποχετεύσεων του δρόμου «χοροπηδάνε» κάτω από τις ρόδες των αυτοκινήτων.
Αυτό, είναι πρόβλημα που διορθώθηκε μεν στο δρόμο προς Ηγουμενίτσα, παρατηρείται όμως και σε σήραγγες προς τα Γρεβενά.
Ολοκλήρωση και διόδια
Με την ολοκλήρωση του δρόμου στο τέλος του Απριλίου, θα τεθεί πλέον οριστικά και αμετάκλητα το θέμα της λειτουργίας των διοδίων.
Το θέμα φυσικά είναι πού θα λειτουργήσουν αυτά, ειδικά στο νομό Ιωαννίνων, καθώς η ακριβής τους τοποθεσία έχει γίνει «κουμπί» πολιτικών πιέσεων.
Οι εργαζόμενοι της «Εγνατίας» έχουν πρόσφατα εκφράσει την άποψη ότι τα διόδια, με λογικό χρηματικό αντίτιμο, θα είναι απολύτως αναγκαίο έσοδο για τη συντήρηση του δρόμου.
ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου