Eγνατία Οδός: Έρχονται τα διόδια.
Πόσο θα στοιχίζει η διαδρομή Ηγουμενίτσα - Κήποι
Πόσο θα στοιχίζει η διαδρομή Ηγουμενίτσα - Κήποι
Η Εγνατία Οδός μέχρι σήμερα έχει το προνόμιο να είναι ενας αυτοκινητόδρομος 670χλμ χωρίς διόδια. Και μάλιστα όχι μόνο για τα ιχ αλλά και για τις εκατοντάδες νταλίκες που πάνε μέσω Εγνατίας στη Βουλγαρία , την Τουρκία και Μέση Ανατολή.
Είμαστε τόσο large και υπεράνω χρημάτων; όχι είναι η απάντηση και τώρα που ο αυτοκινητόδρομος ολοκληρώθηκε τα διόδια έρχονται καθώς το αμέσως επόμενο διάστημα θα ανοίξουν οι 3 πρώτοι σταθμοί διοδίων. Πρώτος και καλύτερος ο σταθμός στο Πολύμυλο Κοζάνης, το καλοκαίρι στην Παμβώτιδα και σιγά σιγά και οι υπόλοιποι σταθμοί θα ανοίξουν μέχρι τα μέσα του 2011. Συνολικά είναι 15 σταθμοί διοδίων και το κόστος θα κυμαίνεται περίπου στα 2 ευρώ ανά σταθμό.
Μέσα στους πρώτους σταθμούς της Εγνατίας θα ενταχθεί και ο σταθμός των Μαλγάρων που μέχρι σήμερα λειτουργεί κρατικά. Τα χρήματα τα οποία θα πληρώνουμε θα καλύπτουν τις δανειακές υποχρεώσεις της Εγνατίας ΑΕ (ύψους 1,1δις€) καθώς και τη σύντήρηση του δρόμου που υπολογίζεται ανά έτος στο ιλιγγιώδες ποσό των 80εκ€!! Με σημερινές τιμές.
Οι υπόλοιποι σταθμοί διοδίων θα είναι στις Σέλλες , στο Μέτσοβο, στην Κουλούρα, στην Νυμφόπετρα, στο Παγγαίο, στο Νέστο, στην Ξάνθη, στην Κομοτηνή και στην Αλεξανδρούπολη.
Αυτό σημαίνει πως οι μετακινήσεις και στην Εγνατία πλέον θα στοιχίζουν ακριβά δεδομένης και της πολύ ακριβής τιμής της βενζίνης. Αν λάβουμε υπόψη μας τα συνολικά χιλιόμετρα τότε για ένα ρεζερβουάρ 50-55 λίτρων η διέλευση απο την Ηγουμενίτσα στους Κήπους Εβρου θα κοστίζει περίπου 75-80 Ευρώ και περίπου άλλα 30 ευρώ σε διόδια εκτοξεύοντας το συνολικό κόστος σε άνω απο 100€!
Το στολίδι που λέγεται Εγνατία Οδός κατα τη γνώμη μου πρέπει να συνεχίσει να είναι στολίδι ακόμα και με τόσο ακριβές τιμές. Αυτό δεν σημαίνει ότι συμφωνώ με την γενικότερη τιμολογιακή πολιτική αλλά τουλάχιστον ο δρόμος θα προσφέρει άνεση ασφάλεια, ταχύτητα και σύμφωνα και με τα μέχρι σήμερα δεδομένα δεν θα θρηνούμε συνέχεια θύματα σε δρόμους καρμανιόλες. Αλλωστε και η ακριβή Αττική Οδός το ίδιο δεν κάνει;
Η Εγνατία ακόμα δεν έχει τελειώσει και οι κάθετοι άξονες είναι πλέον αυτοί που μας απασχολούν. Με την ολοκλήρωση τους την επόμενη πενταετία η Ηπειρος, Μακεδονία και Θράκη θα έχουν τέτοιο δίκτυο αυτοκινητόδρομων που θα είναι ισάξιο με χώρες της Δυτικής Ευρώπης βοηθώντας άλλοτε εγκατελλειμένες περιοχές να γίνουν πρότυπο ανάπτυξης χάρις στον Αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου