Δευτέρα 29 Μαρτίου 2010

Τουρκικό πρόγραμμα "Μακρινός Ορίζων" και κοντόφθαλμη ελληνική πολιτική

Τουρκικό πρόγραμμα "Μακρινός Ορίζων" και κοντόφθαλμη ελληνική πολιτική

Mία διαφορετική εκδοχή για τις συνεχιζόμενες διελεύσεις σκαφών του Τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού (TDK) στη καρδιά του Αιγαίου, δίνει σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας Realnews. Σύμφωνα με αυτό, η Άγκυρα αξιοποιεί τα πολεμικά της πλοία ως δυνητικούς στόχους για τη δοκιμή του νέου Κέντρου Ελέγχου Ναυτικής Επιτήρησης και Παρακολούθησης Πλοίων "Μεγάλος Ορίζοντας" (Uzun Ufuk), η πρώτη φάση του οποίου ολοκληρώθηκε... πρόσφατα. Το προηγμένο σύστημα ναυτικής επιτήρησης αποτελείται από σειρά επίγειων και εναέριων αισθητήρων και συγκεκριμένα από δίκτυο επίγειων ραντάρ έρευνας επιφανείας και συστημάτων ηλεκτρονικών μέτρων υποστήριξης (ESM), διάταξη οπτικών μέσων επιτήρησης (LLTV/IR) καθώς και ολοκληρωμένο σύστημα επικοινωνιών και ζεύξης δεδομένων με σκάφη επιφανείας του ΤDK και της Toυρκικής Ακτοφυλακής (SG), παρέχοντας τη δυνατότητα στην Άγκυρα να έχει επί 24ωρου βάσης ενιαία τακτική εικόνα για ολόκληρο το Αιγαίο. Σε δεύτερη φάση αναμένεται βέβαια περαιτέρω αναβάθμιση της τουρκικής ικανότητας επιτήρησης, αναγνώρισης και συλλογής πληροφοριών με την απόκτηση Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (UAV) και αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας CN-235MPA ή την εκτόξευση του κατασκοπευτικού δορυφόρου Gokturk.
Προτάσσοντας τη τεχνολογική υπεροχή της έναντι της Ελλάδας, η Τουρκία θα διεκδικήσει μεγαλύτερη εμπλοκή στον ευαίσθητο τομέα της Έρευνας & Διάσωσης (SAR), ανακτώντας τον έλεγχο του εναέριου και θαλάσσιου χώρου του Αιγαίου μέχρι τον 25ο Μεσημβρινό. Υπενθυμίζεται ότι αυτή τη περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη η διαπραγματευση για τον καθορισμό των περιοχών ευθύνης των ελληνικών και τουρκικών ραντάρ στο πλαίσιο της νέας Δομής του ΝΑΤΟ.
Αντιθέτως, η ελληνική πλευρά κατάφερε να απωλέσει όλα τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας (ΑΦΝΣ) του Πολεμικού Ναυτικού και να οδηγήσει το Λιμενικό Σώμα (ΛΣ) στα πρόθυρα της διάλυσης. Αν και έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από το Γ΄ ΚΠΣ, καμιά ελληνική κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει στην προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού για την υλοποίηση τη Β΄ φάσης εγκατάστασης του VTMIS σε ολόκληρο το Αιγαίο, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα! Το ηλεκτρονικό πληροφοριακό σύστημα ελέγχου της θαλάσσιας κυκλοφορίας VTMIS (Vessel Traffic Management Information Services), που από το 2004 είναι εγκατεστημένο στον Πειραιά, την Πάτρα, την Κέρκυρα και την Ηγουμενίτσα δίνει εικόνα στο Εθνικό Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου Θαλάσσιας Κυκλοφορίας, που λειτουργεί καθ' όλη τη διάρκεια του 24ώρου, μέσω μικροκυματικών ζεύξεων από 11 μη επανδρωμένους σταθμούς αισθητήρων, 5 περιπολικά σκάφη του ΛΣ και 7 περιφερειακά λιμεναρχεία της χώρας. Με απλά λόγια, το ΛΣ έχει ολοκληρωμένη εικόνα για τις ρότες μεγάλων εμπορικών πλοίων σε περιοχές πλησίον της ηπειρωτικής, όχι όμως και για τα νησιά Λήμνο, Λέσβο, Χίο, Σάμο, Κω, Ρόδο, στη Σητεία και στη Νεάπολη Βοιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου