Τα υδροπλάνα ψάχνουν την απογείωσή τους
Πριν από δύο χρόνια περίπου, τα υδροπλάνα σταμάτησαν να πετάνε, όχι μόνο από και προς τα Γιάννενα, αλλά και σε όλη τη χώρα.
Αιτία ήταν βασικά η απουσία επιβατών που θα μπορούσε να καταστήσει βιώσιμες τις γραμμές, αλλά και τα νομικά κενά που είχε η διαδικασία.
Το ένα και… βασικότερο, ήταν ότι δεν υπήρχε καν προεδρικό διάταγμα που να καθορίζει τις προϋποθέσεις, τις διαδικασίες και τα όρια της δραστηριότητας.
Από προχθές και μέχρι τις 15 Απριλίου, το σχέδιο προεδρικού διατάγματος είναι διαθέσιμο για διάβασμα και προτάσεις από τους ενδιαφερόμενους (η δημόσια διαβούλευση που λέμε συνήθως) στη διεύθυνση www.ypa.gr.
Αυτό που δεν είναι διαθέσιμο πλέον, είναι το… κεφάλαιο, καθώς δεν υπάρχει επιχείρηση που να δραστηριοποιείται πλέον στον τομέα των υδροπλάνων καθώς η AirSea Lines δεν λειτουργεί.
Στην ιστοσελίδα της υπόσχεται ότι «θα είναι σύντομα κοντά μας και πάλι», αλλά τα τηλέφωνα στην Αθήνα δεν λειτουργούν.
Το προεδρικό διάταγμα που έρχεται πέντε χρόνια μετά από τα υδροπλάνα (και ενώ αυτά έχουν φύγει) προβλέπει μεταξύ άλλων τη διαδικασία αδειοδότησης.
Απαιτείται υδατοδρόμιο, για το οποίο άδεια μπορούν να πάρουν φυσικά ή νομικά πρόσωπα, ακόμη και οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης αλλά και το ευρύτερο Δημόσιο.
Τις άδειες των υδατοδρομίων χορηγεί το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Στο προεδρικό διάταγμα συμπεριλαμβάνονται και τα απαιτούμενα μέχρι την αδειοδότηση, όπως για παράδειγμα η απαιτούμενη έγκριση περιβαλλοντικών όρων.
«Συμπίεση» γραφειοκρατίας
Στο προεδρικό διάταγμα γίνεται μια προσπάθεια να συμπιεστεί η γραφειοκρατία, καθώς η αίτηση και ο φάκελος για τις αδειοδοτήσεις θα πρέπει να προωθούνται εντός δέκα ημερών στις συναρμόδιες υπηρεσίες.Για την τελική έγκριση, η άδεια πρέπει να περάσει από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Στο σχέδιο προβλέπονται επίσης και διάφορες επιμέρους λεπτομέρειες και προϋποθέσεις όπως η σήμανση των διαδρόμων που θα χρησιμοποιούν τα υδροπλάνα, η εξασφάλιση της απαγόρευσης διέλευσης από αυτούς κ.α.
Η διαδικασία του δημόσιου διαλόγου θα διαρκέσει μέχρι τις 15 Απριλίου.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποστέλλουν προτάσεις και παρατηρήσεις μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση water-aerodromes@hcaa.gr.
Οι πτήσεις σε όλη την Ελλάδα σταμάτησαν οριστικά πέρυσι το καλοκαίρι, καθώς δεν προχωρούσε η αδειοδότηση υδατοδρομίου στην περιοχή της Αθήνας.
Οι γραμμές προς νησιά του Αιγαίου, σε αντίθεση με αυτές μεταξύ Ιωαννίνων, Κέρκυρας, Ιονίων Νήσων και Πάτρας που είχαν διαφημιστεί, ήταν πολύ πιο ενδιαφέρουσες οικονομικά και σαφώς πιο βιώσιμες.
Το υδροπλάνο, τα τρία περίπου χρόνια που πέταξε στα Γιάννενα, έκανε τη διαδρομή Γιάννενα-Κέρκυρα σε 25 λεπτά , αντί 100 ευρώ μετ’ επιστροφής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου