Σάββατο 10 Απριλίου 2010

«ΠΕΤΑΞΕ» ΤΟ ΝΕΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ!

«ΠΕΤΑΞΕ» ΤΟ ΝΕΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ!

Αφού ξοδεύτηκαν αρκετά εκατομμύρια σταμάτησαν τα έργα εκσυγχρονισμού του.
Αποδεσμεύτηκε από το ΕΣΠΑ, στον «αέρα» η χρηματοδότησή του


------------------
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΓΙΑΝΝΗ ΚΕΪΣΟΓΛΟΥ
-------------------
Έντονες αντιδράσεις από το Επιμελητήριο Ιωαννίνων, τους ξενοδόχους, το Δήμο Ιωαννιτών, αλλά και το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, προκαλεί η ανακοίνωση της Γενικής Γραμματέως Περιφέρειας Ηπείρου στη διάρκεια της συνεδρίασης του προχθεσινού Περιφερειακού Συμβουλίου που αφορά στην αποδέσμευση από το ΕΣΠΑ των κονδυλίων για την κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου.
Μάλιστα προβληματισμό δημιουργεί και η αποστροφή της κ. Δημ. Γεωργακοπούλου ότι τη σχετική υποχρέωση θα την αναλάβει εξ ολοκλήρου το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Επικοινωνιών, χωρίς όμως να αναφέρει σε ποιο πρόγραμμα θα ενταχθεί και ποια είναι η πηγή προέλευσης των κονδυλίων.
Χαρακτηρίζεται δε η απόφαση αυτή από τοπικούς φορείς ως λανθασμένη.

Υπενθυμίζουν ότι η κατασκευή νέου υπερσύγχρονου αεροδρομίου που ξεκίνησε παρά τα προβλήματα και τις παλινωδίες αποτελούσε πάγιο αίτημα των Ηπειρωτών και θα συνέβαλλε καθοριστικά στην άρση της απομόνωσης της περιοχής, στην ανάπτυξή της και την αναβάθμιση του τουρισμού.

Η κ. Γεωργακοπούλου είπε στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου:
«αποδεσμεύουμε σε συμφωνία με το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Επικοινωνιών, πόρους τουλάχιστον 15 εκ. ευρώ από το πρόγραμμά μας, οι οποίοι ήταν δεσμευμένοι για τη χρηματοδότηση των εργασιών του αεροδρομίου Ιωαννίνων. Τη σχετική υποχρέωση θα την αναλάβει εξ ολοκλήρου το Υπουργείο, ενώ οι πόροι του προγράμματος που αποδεσμεύονται θα αξιοποιηθούν από τους Φορείς της Ηπείρου σε νέα έργα Περιφερειακού επιπέδου».

Δεν διευκρίνισε όμως ποια είναι τα έργα αυτά και φυσικά την ώρα που γίνεται μεγάλη συζήτηση για την οικονομική κατάσταση της χώρας, από πού θα αντληθούν τα χρήματα για το αεροδρόμιο.
Η ανακοίνωση αποδέσμευσης των κονδυλίων από τη μια και από την άλλη η αοριστολογία ως προς τη νέα χρηματοδότηση «πάγωσε» το ακροατήριο.

Ο ΔΗΜΟΣ
Ο Δήμαρχος Ιωαννίνων κ. Νίκος Γκόντας δήλωσε ότι «το αεροδρόμιο κατήντησε …γιοφύρι της Άρτας, εξαιτίας των αλλεπάλληλων παλινωδιών του παρελθόντος με επιστέγασμα την αποδέσμευση 15 εκατ. ευρώ. Αυτό δείχνει ότι αντί να δούμε …φως στην άκρη του τούνελ, το τούνελ έχει σφραγιστεί! Πρέπει πάση θυσία να συνεχίσουμε την προσπάθεια αναβάθμισης της πόλης των Ιωαννίνων, όχι μόνο ως τουριστικού προορισμού, αλλά και ως διοικητικού κέντρου της Β.Δ. Ελλάδας και γι’ αυτό θα πρέπει να αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα ένα σύγχρονο διεθνές αεροδρόμιο».

Ο κ. Γκόντας, εξαιτίας της σπουδαιότητας και σοβαρότητας του θέματος, μετά τη δυσμενή εξέλιξη σε ότι αφορά τη χρηματοδότηση του αεροδρομίου, το έφερε προς συζήτηση εκτός ημερήσιας διάταξης στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο.
Ο δήμαρχος έκανε έκκληση προς την πολιτεία να μεριμνήσει πάραυτα για την εξασφάλισή τους, έτσι ώστε να συνεχιστούν και να ολοκληρωθούν οι εργασίες και ν’ αποδοθεί στην Ήπειρο όλη ένα υπερσύγχρονο αεροδρόμιο που τόσο ανάγκη έχει και κυρίως γιατί τα τελευταία χρόνια έχει καταστεί τουριστικός προορισμός.

Ο ΠΡΥΤΑΝΗΣ
Από την πλευρά του ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Γιάννης Γεροθανάσης δήλωσε ότι «ένα σύγχρονο διεθνές αεροδρόμιο με συστήματα ασφαλείας για προγραμματισμένες καθημερινές πτήσεις πρωί και βράδυ θα εξυπηρετούσε τα μέγιστα την Πανεπιστημιακή μας κοινότητα.
Και όχι μόνο τους διδάσκοντες, φοιτητές και γονείς, αλλά και όσους θέλουν να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις και επιστημονικά συνέδρια του Πανεπιστημίου, καθώς σήμερα όσοι το επιθυμούν δεν παρίστανται συνήθως, λόγω των δυσκολιών στις αεροπορικές πτήσεις, από και προς τα Ιωάννινα.

Θα είναι ευχής έργο για την περιοχή εάν συνεχισθούν οι εργασίες που άρχισαν και τοποθετηθεί και σύστημα τυφλών προσγειώσεων, όπως λέγεται, έτσι ώστε να μην ματαιώνονται συχνά οι πτήσεις λόγω νεφώσεων και ταλαιπωρούνται οι επιβάτες».
Επισημαίνεται ότι σήμερα δεν εξυπηρετεί ούτε το πρόγραμμα των πτήσεων, καθώς η πρωινή πτήση για Αθήνα γίνεται το μεσημέρι, ενώ συγκριτικά με το Ηράκλειο Κρήτης, όπου εδρεύει κι εκεί Πανεπιστήμιο οι πτήσεις είναι πάρα πολλές.

ΤΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων κ. Δημήτρης Μπαράτσας δήλωσε:
«Θεωρώ ότι ο προγραμματισμός της τελευταίας δεκαετίας είχε έναν προσδιορισμό ανάπτυξης της Ηπείρου.Οι δηλώσεις της Γενικής Γραμματέως, είναι λανθασμένες και διαφωνούμε κάθετα με την «εκτροπή» του αεροδρομίου από το ΕΣΠΑ στο Υπουργείο.Από τη στιγμή που ο σιδηρόδρομος λείπει, η Ιόνια οδός καθυστερεί είναι επιβεβλημένο να κατασκευασθεί το νέο αεροδρόμιο».

Επίσης ο κ. Μπαράτσας τονίζει ότι οι δηλώσεις της κ. Γεωργακοπούλου είχαν προγραμματικό χαρακτήρα και ότι η αναφορά της επικεντρώθηκε κυρίως στα έργα πολιτισμού, χωρίς άλλες αναφορές προς την αναπτυξιακή κατεύθυνση.

ΟΙ ΞΕΝΟΔΟΧΟΙ
Τέλος και ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ιωαννίνων κ. Κώστας Βλάχος δηλώνει ότι:
«αδυνατώ να καταλάβω τη σημασία αυτής της κίνησης, εκτός εάν τα έργα που θα προγραμματιστούν είναι εφάμιλλα του αεροδρομίου.Δεχόμαστε πιεστικές προτάσεις από μεγάλα οργανωμένα ταξιδιωτικά γραφεία του εξωτερικού, αλλά και του εσωτερικού για το αεροδρόμιο. Από την Ολλανδία, την Κύπρο, τη Ρωσία και άλλες χώρες. Το αεροδρόμιο θα φέρει ανάπτυξη, ήδη υπάρχουν πτήσεις τσάρτερ που όμως δεν μπορούν να προσγειωθούν στα Γιάννενα».

Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλές πτήσεις τσάρτερ από το εξωτερικό αποβιβάζουν τους τουρίστες στο Άκτιο και από κει φτάνουν οδικώς στα Ιωάννινα, με ότι αυτό σημαίνει για την ταλαιπωρία των επιβατών.

ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Ο εκσυγχρονισμός του αεροδρομίου των Ιωαννίνων αποτελούσε πάγιο αίτημα όλων των Ηπειρωτών και των φορέων της περιοχής.
Στο παρελθόν είχε πέσει και η πρόταση να μεταφερθεί το αεροδρόμιο στη Φιλιππιάδα, στη Ζίτσα ή στα Μάρμαρα, λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα αεροπλάνα εξαιτίας του καιρού, ωστόσο αυτή η σκέψη εγκαταλείφθηκε, καθώς το κόστος κρίθηκε απαγορευτικό.

Πριν από λίγα χρόνια και με διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) τον κ. Δημήτρη Σταμάτη, (στενό συνεργάτη σήμερα του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Αντώνη Σαμαρά), αποφασίστηκε ο εκσυγχρονισμός του αεροδρομίου και η κατασκευή νέων κτιριακών εγκαταστάσεων με προδιαγραφές διεθνούς αεροδρομίου.
Η χρηματοδότηση του μεγάλου αυτού αναπτυξιακού έργου εξασφαλίσθηκε με χρήματα από το περίφημο «σπατόσημο» (πάνω από 50 εκ. ευρώ), ο διαγωνισμός έγινε, ο ανάδοχος ανέλαβε, ωστόσο παρατηρήθηκαν προβλήματα.

Παρά τις κατά καιρούς διαβεβαιώσεις για χρηματοδοτήσεις και από τον πρώην Περιφερειάρχη Δημήτρη Πανοζάχο, το έργο επρόκειτο να υλοποιηθεί με χρήματα του ΕΣΠΑ.

Προχθές όμως, η Γενική Γραμματέας κ. Γεωργακοπούλου αποδέσμευσε το ποσό των 15 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα το έργο να μείνει στον …αέρα!

Ένα τόσο σημαντικό έργο, που θα έδινε νέα ώθηση στην ανάπτυξη της περιοχής να κινδυνεύει να μην γίνει ποτέ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου