Τρίτη 13 Απριλίου 2010

Έρχονται τα διόδια στην Εγνατία !!!

Έρχονται τα διόδια στην Εγνατία !!!

egnatiaΛίγο πριν το καλοκαίρι αναμένεται να παραδοθεί σε κυκλοφορία το σύνολο του οριζόντιου άξονα της Εγνατίας Οδού, μήκους 670 χιλιομέτρων, από τους Κήπους Έβρου μέχρι την Ηγουμενίτσα, με την ολοκλήρωση και της τελευταίας γέφυρας στο Περιστέρι.

Εντός του ιδίου χρονοδιαγράμματος θα τοποθετηθούν σταδιακά και οι πρώτοι σταθμοί διοδίων επί της οδού, αρχής γενομένης από τον Πολύμυλο Κοζάνης.

Την σχετική ανακοίνωση έκανε ο Υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης μετά την πρώτη συνάντηση που είχε με το Διοικητικό Συμβούλιο της Εγνατίας ΑΕ.

Το τοπίο για την λειτουργία σταθμών διοδίων στο Νομό Ιωαννίνων ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει. Αίτημα όλων των φορέων είναι να μην υπάρξουν διόδια εντός του Νομού, όπως είναι ο σταθμός στο Δροσοχώρι, παρά μόνο να λειτουργήσουν στις εισόδους, όπως συμβαίνει και στις υπόλοιπες περιοχές από όπου διέρχεται η Εγνατία.

Παράλληλα, ενδεχομένως και μέσα στο καλοκαίρι, πρόκειται να δημοπρατηθεί η πρώτη φάση του έργου της εξωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης, από το ύψος του εργοστασίου της τσιμεντοβιομηχανίας «Τιτάν» μέχρι τα Κωνσταντινουπολίτικα, ενώ για το δεύτερο τμήμα η δημοπράτηση αναμένεται μέσα στο 2011.

Ο υφυπουργός διευκρίνισε ότι η τοποθέτηση των διοδίων επί της Εγνατίας θα ολοκληρωθεί προς το τέλος 2010, ενώ διαβεβαίωσε ότι το αντίτιμό τους θα είναι πολύ χαμηλότερο, σε σχέση με άλλους αυτοκινητοδρόμους.

Υπενθύμισε δε, ότι η Ελλάδα είχε υποχρέωση να λειτουργήσει τα διόδια από το 2006, καθώς το ετήσιο κόστος συντήρησης της Οδού είναι της τάξης των 80-100 εκατ. ευρώ (11 εκατ. ετησίως μόνον προς τη ΔΕΗ) και δεν είναι δυνατόν να επιβαρύνονται με αυτό όλοι οι Έλληνες φορολογούμενοι, «αλλά οι χρήστες του αυτοκινητοδρόμου».

Πρόσθεσε ότι τα νέα διόδια στόχος είναι, να είναι ηλεκτρονικά. «Τα συμβατικά διόδια δημιουργούν πρόσθετα κυκλοφοριακά προβλήματα και για αυτό θέλουμε να τα αντικαταστήσουμε με ηλεκτρονικά. Αυτό θα εξαρτηθεί από τον διαγωνισμό για την προμήθεια του αντίστοιχου λογισμικού», σημείωσε.

Ο κ. Μαγκριώτης γνωστοποίησε ακόμη ότι η κυβέρνηση έχει ξεκινήσει συνεργασία με τους παραχωρησιούχους των αυτοκινητοδρόμων, προκειμένου να μειωθεί σημαντικά το κόστος διοδίων για την επόμενη 30ετία.

Ειδικά για τον σταθμό διοδίων Μαλγάρων, σημείωσε ότι -σε συνεργασία με τους παραχωρησιούχους- σχεδιάζεται να αξιοποιηθούν με τέτοιο τρόπο, ώστε να μη λειτουργήσουν τα νέα στο Αιγίνιο και στον κόμβο Κουλούρας (τα δεύτερα επί της Εγνατίας).

Σχετικά με τους 299 συμβασιούχους της Εγνατίας οδού, των οποίων οι συμβάσεις δεν ανανεώνονται μετά τη λήξη τους, ο κ. Μαγκριώτης είπε ότι η Εγνατία Οδός έχει καταθέσει πρόταση μέσω ΑΣΕΠ, για «ανανέωση ενός σημαντικού μέρος αυτών των εργαζομένων για να καλύψουν προσεχείς θέσεις».


epiruspost.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου