Σάββατο 10 Απριλίου 2010

Απόλυτα ασφαλής η Εγνατία Οδός

Απόλυτα ασφαλής η Εγνατία Οδός

Το σημείο στο τμήμα Παναγιά-Γρεβενά όπου εμφανίστηκαν ρωγμές στο οδόστρωμα, επισκέφθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης

Την διαβεβαίωση πως ο μεγαλύτερος και σημαντικότερος οδικός άξονας της χώρας, η Εγνατία Οδός, ε
ίναι πλέον ασφαλής για τους διερχόμενους οδηγούς στην περιοχή Βελανιδιών στο τμήμα Παναγιά - Γρεβενά, όπου τον Φεβρουάριο εμφανίστηκαν ρωγμές στο επίχωμα και στο οδόστρωμα λόγω κατολίσθησης, έδωσε ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, που επισκέφθηκε το σημείο προκειμένου να επιθεωρήσει τις εργασίες αποκατάστασης.

Το φαινόμενο παρουσιάστηκε στις 17 Φεβρουαρίου και η Εγνατία Α.Ε. ξεκίνησε αμέσως γεωερευνητικές εργασίες και εγκατέστησε γεωτεχνικά όργανα για την παρακολούθηση της διεύθυνσης του βάθους και του ρυθμού των μετακινήσεων.
Όπως ενημερώθηκε ο κ. Μαγκριώτης, από τον Διευθυντή Περιφερειακής Υπηρεσίας Γρεβενών της Εγνατίας Κωνσταντίνο Παρδάλη, ο ρυθμός των μετακινήσεων επιβραδύνθηκε σημαντικά μετά τα άμεσα μέτρα που ελήφθησαν. Αυτά ήταν η αποφόρτιση του πρανούς, η κατασκευή αποστραγγιστικής τάφρου μήκους 300 μέτρων, καθώς και κατασκευή επί της νησίδας της οδού 20 αποστραγγιστικών φρεατίων διαμέτρου ενός μέτρου και βάθους 21 μέτρων, προκειμένου να αντληθούν τα υπόγεια νερά.

Ο κ. Μαγκριώτης απέδωσε το μεγάλο πρόβλημα που δημιουργήθηκε στην προχειρότητα και βιασύνη που προχώρησε τα έργα της Εγνατίας η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προεκλογικά, επισημαίνοντας μάλιστα πως υπάρχουν κακοτεχνίες και ελλείψεις σε άλλα τμήματα που έχουν παραδοθεί.

«Επιβεβαιώνεται αυτό που είχαμε τονίσει προεκλογικά πως η επιτάχυνση των έργων κάτω από τις δύσκολες καιρικές συνθήκες με στόχο την ολοκλήρωση και παράδοση των έργων πριν τις εκλογές, ήταν λάθος και δημιούργησε ελλείμματα και κενά. Είναι κρίμα για έναν τέτοιο αυτοκινητόδρομο, τον μεγαλύτερο της χώρας να παρουσιάζονται τέτοια προβλήματα. Αναμένουμε την ολοκλήρωση της μελέτης για να δοθούν οριστικές λύσεις. Διαβεβαιώνω ότι ο οδικός αξονας είναι απόλυτα ασφαλής», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Η Εγνατία Οδός Α.Ε. συνεχίζει να παρακολουθεί το συγκεκριμένο τμήμα και θα λάβει τις τελικές αποφάσεις σύντομα για την οριστική αντιμετώπιση του προβλήματος, όπως σημείωσε ο κ. Παρδάλης, ο οποίος σημείωσε πως στο σημείο υπάρχει πολύ βαθιά προϊστορική κατολίσθηση και κατά την κατασκευή του δρόμου έγινε μόνο μια μικρή επίχωση που δεν μπόρεσε να συγκρατήσει τα νερά της βροχής.

«Εγνατία Ζώνη Ανάπτυξης»
Προτεραιότητα στους κόμβους και τις συνδέσεις με τα τοπικά και περιφερειακά αναπτυξιακά κέντρα από την Ήπειρο, τη Θεσσαλία, τη Μακεδονία μέχρι τη Θράκη, αλλά και τις Βαλκανικές χώρες, έδωσε ο κ. Μαγκριώτης σε δηλώσεις του στα Γρεβενά, προκειμένου να αποκτήσει ευρύτερο αναπτυξιακό, περιβαλλοντικό και κοινωνικό χαρακτήρα η Εγνατία.

«Το όραμά μας είναι η Εγνατία Ζώνη Ανάπτυξης, δηλαδή, ένα σύνολο υποδομών σε όλο τον μεθοριακό χώρο που θα βγάζει από την διαρκή απομόνωση και υστέρηση όλες τις περιοχές της Βόρειας Ελλάδας. Αυτό είναι το σχέδιό μας, θα δουλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις για να το υλοποιήσουμε.Η Βόρεια Ελλάδα, που γνώρισε και γνωρίζει μεγάλη οικονομική και κοινωνική υποχώρηση τα τελευταία χρόνια, μπορεί με ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο να κερδίσει την χαμένη ανάπτυξη και ευημερία. Μπορεί να δημιουργήσει τη Βιώσιμη και Πράσινη ανάπτυξή της και τη δυναμική εξωστρέφειά της», δήλωσε ο Γ. Μαγκριώτης.Παράλληλα αναφέρθηκε και στο οικονομικό θέμα της Εγνατίας Οδού, επιρρίπτοντας ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση. «Τα τελευταία δύο και πλέον χρόνια η Εγνατία Οδός κατασκευάζεται με δάνεια που ξεπερνούν το 1,1 δισ. ευρώ της εταιρείας Εγνατία Α.Ε. Ο δανεισμός έγινε με υποθήκη τα μελλοντικά διόδια της Εγνατίας, τα οποία όμως δεν τοποθέτησε η προηγούμενη κυβέρνηση γι’ αυτό και οι τράπεζες έχουν καταγγείλει τις δανειακές συμβάσεις».

Από τα τέλη του 2008, λόγω των πολιτικών εξελίξεων, η κυβέρνηση της ΝΔ θέλοντας να παρουσιάσει έργο, πίεζε την Εγνατία Α.Ε. να επιταχύνει τις εργασίες κατασκευής του οριζόντιου άξονα της Εγνατίας με αποτέλεσμα να παρουσιαστούν ήδη αρκετές κακοτεχνίες και να υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις στα τμήματα που έχουν παραδοθεί.
Ως Υπουργείο Υποδομών έχουμε ζητήσει από την Εγνατία Α.Ε. την επίλυση όλων των προβλημάτων που έχουν παραμείνει και την κάλυψη όλων των ελλείψεων, ιδιαίτερα στα συστήματα ασφαλείας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου